Tysk porcelænsfabrik. Allerede i 1600-tallet fremstilledes her fajancer, men 1746 begyndte man også på porcelæn, der dog først kom på markedet 7 år senere. Indtil da fortsatte man med fajancerne, der nød stor yndest. Inden for den stærkt Meissen-påvirkede produktion er fabrikken navnlig kendt for varernes høje kvalitet rent håndværksmæssigt, samt for sine fremragende figurer.
Allerede i 1600-tallet blev der fremstillet fajance i H., men i 1746 grundlagdes en porcelænsfabrik, som arbejdede til 1798. I begyndelsen var skærven let grønlig og noget porøs, men blev siden hvid og ret gennemskinnelig. Fra rokokotiden har man fremragende servicer prydet med rocailleværk i relief, med blomstermaleri, landskaber med ruiner, legende putti etc. Purpur og guld er farver, der ofte går igen i kantninger og hjørneornamenter.
En glimrende figurproduktion kom i gang. Først var den meget præget af Meissen, men blev siden meget selvstændig. Skulptøren Simon Feilner, som var tilknyttet fabrikken, skabte bl.a. folkelivs-figurer, italienske komedianter på en høj plint, dertil hyrdegrupper på lav rokokoplint.
Efter at fabrikken var nedlagt, gik dens forme videre til andre, og der etableredes i forrige århundrede en efterproduktion af h. figurer. De lavedes både i porcelæn og fajance.
Galant gruppe, Höchst-porcelæn (ABR).
Pragtfulde rococcoterriner, fade med låg i form af kalkuner, fasaner, bjørnehoveder, kålhoveder, vindrueklaser og artiskokker. Adam von Løwenfinck (s.d.) var med til at starte fabrikken. Farverne var rød, grøn, gul, cobaltblå. Glasuren mælkehvid.
Produktionen af porcelæn kommer dog først rigtig i gang efter 1750. Smukke rococcovarer, dekoreret med kineserier, blomster, landskaber etc. Figurproduktion lå tæt op ad Meissen (s.d.). Også Adam von Løwenfinck (s. d.) var knyttet til porcelænsafdelingen, der arbejdede sammen med fajanceafdelingen.